17. januar 2011

Andet Handlingselement

I sidste uge kom I med en masse gode ideer til selve handlingen, og det har været super fedt at læse. I må meget gerne komme med flere. Jeg vil ikke lade jer stemmen om dem, for mange af dem kan sagtens fungere i samme historie.

TIL GENGÆLD skal vi finde på nogle navne. Vi skal have navne på:

  • pige-hovedpersonen
  • formskifter-drengen
  • skurken, der er en kvinde, som er i familie med en af hovedpersonerne.
  • Selve bogen skal have en titel
  • Den gruppe af mennesker som er formskiftere skal måske også have navne
Jeg glæder mig til at høre jeres forslag. Navnene vil vi stemme om i næste uge:)

17 kommentarer:

  1. Pige=Sarah dreng=Alec Skurk=Melissa
    Titel= ???

    SvarSlet
  2. Pigen: Katja,Sandra
    Drengen:Oliver
    Skurken:Annie, Marie
    Titel:Pigen og FOrmskifteren, Hemmeligheden, Formskifterens hemmelighed

    SvarSlet
  3. Pigen-Patricia
    Drengen-??
    Skurken-Anita
    Titel-???

    SvarSlet
  4. Jeg er helt blank. Hvis der er forskel på formskifter og ikke formskifter kultur, syntes jeg, formskifterne og ikke formskifternes navne skal være forskellige. Ikke som Bente og Niels, der er relativt ens. Mere som Fattima og Niels, unskyld for det dårlige eksempel.

    SvarSlet
  5. Pigen-Mira

    Dreng-Julius

    Skurken-?

    Titel-?

    SvarSlet
  6. Jeg synes også skurken skal hedde Marie. Men er hun ond til at starte med? eller bliver god? eller hvad? Det kunne også være sejt hvis man hed det dyr som man kan formskifte til fx Ravna-Ravn eller Katja-kat eller lærke-lærke osv.

    Jeg synes måske at drengen skal hedde ulv
    og selvfølgelig have en ulv som formskifterdyr.

    jeg synes også at formskifterne som bor i naturen skal have mere natur-navne, end de andre.

    SvarSlet
  7. jeg er helt enig med jer der siger at formskifterne og de "almindelige" ikke skal have samme slags navne.
    formskifterne har vel levet forholdsvist isoleret, så deres navne er nok lidt mere eksotiske end fx. Marcus og Johanne.
    jeg tror heller ikke det ville gøre noget hvis pigen havde et lidt specielt navn, Aurora eller andet i den retning. Aurora betyder guld og det kunne jo godt være med til at fremme hendes snopede slevoptagenhed?

    SvarSlet
  8. det var en god idé

    SvarSlet
  9. Jeg synes pigen skal hedde Adalena, der betyder
    Noble kind, altså

    adelig/ædel/fornem/fin (of noble birth af ædel byrd.)

    men det kunne være sjovt hvis naturfolket gav hende navn efter en stork eller hejre fordi hun altid spangulere omkring.

    SvarSlet
  10. Jeg kan lide navnet Adalena til pigen og så Alec i forkortelse for Alecere. Og skurke navnet Melissa
    Måske skulle formskifterne kalde sig Animalerne-
    Titlen kunne være Formskifternes hemmelighed

    SvarSlet
  11. Melissa er en god ide til skurken. Hvad med Vanessa til skurken eller pigen.

    SvarSlet
  12. Pige/hovedperson: Jeg synes, at hun skal hedde Madeleine. Det har et lidt fint præg...
    Drengen/formskifteren: Alec lød som en god idé, synes jeg.
    Kvinde/skurken: Cecilie ville lyde godt...
    Bogen: navnet på gruppen af formskiftere, måske?
    Gruppen/formskiftere: Araliérne/Arali?

    SvarSlet
  13. Det kunne også være at naturfolket, undertrykte kvinderne, og da kvinderne så møder Pigen (fx. Adalena, den fornemme) er de meget facineret, og begynder og samle sig om hende, og begynder at deltage i "rådet" hvor det kun var mænd der deltog før.
    Måske er den gamle stædige høvding (fx. asinus
    der betyder æsel)være meget skeptisk, hvem ved måske arbejder han sammen med den onde kvinde (fx.adorabile der betyder den smukke)

    SvarSlet
  14. Jeg synes pigen skal have en lille fregne på højre side af næsen

    SvarSlet
  15. Diskuterer vi stadigvæk handling? ER handlings diskussionen flyttet herind med Ravns indlæg. Den onde kvinde kunne love høvdingen at hjælpe ham men snyde ham, så han for brug for hovedpersonernes hjælp.

    SvarSlet
  16. Drengen jeg synes det ville være virkeligt godt hvis han hed Alec.
    Og skurke navnet Melissa
    Jeg synes pigen skulle hedde Adela

    SvarSlet
  17. Hej alle

    I må leget gerne stadig diskutere handling. Jeg suger bare så meget til mig som muligt, for I kommer med så mange gode ideer

    Vh Lise

    SvarSlet