3. januar 2011

Skurken


Så er det tid til at diskutere, hvem vores skurk skal være.
Eftersom Børnenes Bog skal være en blanding af fantasy og realisme, er der rimeligt frit spil. 



Det kan være:
  • En magtsyg kvinde
  • En ond troldmand
  • En dampånd
  • En psykopatisk dreng
  • en kat...eller...
FIND SELV PÅ MERE!!!

Jeg er så glædeligt overrasket over alle jeres fantastiske ideer. Det er skønt, og der bliver en masse at arbejde med for mig. Jeg er sikker på at vi får skruet en fantastisk bog sammen. Glæder mig til at høre, hvad I har at sige til næste etape.

19 kommentarer:

  1. En psykopatisk dreng. Det kunne være rigtig fedt!

    SvarSlet
  2. Det kunne egentlig være den anden hovedperson, der sådan var skurken? Altså ham drengen...?

    SvarSlet
  3. Enig med Seimei. En psykopatisk dreng.

    SvarSlet
  4. Eller en der jagter begge hovedpersoner. Så kunne hovedpersonerne også rejse gennem naturen. En psykopat er en fin ide. En som ikke skyr nogen midler for at nå sine mål.

    SvarSlet
  5. Bare skurken ikke bliver helt sort og hvid. Med det mener jeg, at der jo ligger noget bag enhver ond handling, og at pågældende person der har udført den nok ikke lige synes, at det var så ondt endda. Derfor kunne det være sjovt, hvis personen havde nogle karaktertræk der var overraskende. Søde? Sjove? Atypiske? Jeg er sådan set ligeglad med, hvem personen så er.

    SvarSlet
  6. Jeg bryder mig ikke om ideen med den psykopatiske dreng. Hele en eller anden mand. Måske troldmand. Eller en eller anden formskifter der har set sig sur på hovedpersonerne. Det kunne værre sjovt hvis skurken engang imellem virkede meget sød eller sjov

    SvarSlet
  7. En pige som er blevet behandlet uretfærdigt og som ikke vil have at andre skal have det godt, hvis hun ikke har det

    SvarSlet
  8. Jeg synes, ligesom Sidsel at det ikke skal være for sort og hvidt.

    Det kunne også være sjovt hvis skurken faktisk endte med være "god" og at en anden, eller en af dem man havde regnet for en ven var den "virkelige skurk"

    altså en som går noget ondt gennem hele bogen, måske er ubehaglig og uhøflig, men alt det han/hun går går personen for at stoppe noget endnu mere ondt

    Positive karaktertræk. Fantastisk ide!! måske en sort humor, eller kærlighed over for dyr, eller måske en hobby med blomster

    SvarSlet
  9. Det der med at han ender med at være god syntes jeg er en god ide. Jeg syntes at det skal være En mand

    SvarSlet
  10. Men det skal ikke være en af de to hovedpersone. Hellere en mand eller en formskifter

    SvarSlet
  11. Det kunne være sjovt, hvis skurken, som fanatisk jagter hovedpersonerne, faktisk er god. Hvis bogen ender, med at man finder, ud af at skurken er i sin fulde ret til at jagte hovedpersonerne. Hovedpersonerne bliver så de onde som (ved et uheld) gjorde noget ondt mod skurken. Jeg syntes helt klart ikke at bogen skal være sort og hvid. Hvis det ligger uvist hen, hvem der er den rigtige skurk. Hvis der måske er flere skurke, "onde" og "gode skurke.

    SvarSlet
  12. Den tanke kan jeg godt lide. At det er uklart...

    SvarSlet
  13. Skurken kunne også være hovedpersonens "onde jeg" som fremtræder i fysisk form, og laver rod i alting, mens hovedpersonen vil ikke have noget med "Det onde Jeg" at gøre.

    SvarSlet
  14. Jeg synes at det skurken gør der er ondt skal være noget han ikke gør for at være ond. Måske ved han bare ikke hvad han gør, eller også er det han gør slet ikke ondt, det er der bare ikke nogen der ved, at det i virkeligheden er ham der kæmper mod det virkelig onde...

    SvarSlet
  15. En psykopatisk dreng, den skal handle om en mobbet psykopatisk dreng... :D

    SvarSlet
  16. Hey! Hvorfor ikke prøve noget nyt og lave en kvinde? En psykopatisk kvinde? Det ser man sjældent. Jeg ville elske hvis det blev en kvinde. Hvor tit ser man lige en kvinde, der er skurken? En smuk manipulerende kvinde?

    SvarSlet
  17. Ja en rigtig smuk kvinde som er efter hovedpersonerne fordi de har noget hun vil have

    SvarSlet
  18. Helt klart en kvinde

    SvarSlet
  19. Måske skal kvinden være familerelateret til den anden hovedperson. Altså ikke pige men den anden. Det kan være at Den anden hovedperson har taget noget fra hende???

    SvarSlet