17. november 2010

GENRE


Det første vi skal tage stilling til i "Børnenes Bog" er, hvilken genre romanen skal skrives i. Skal det være:


  • Fantasy
  • kærlighed
  • riddere
  • science fiction
  • vampyrer
  • engle
  • pirater
  • krimi
  • eller noget helt andet...
I må komme med alle de forslag, I har lyst til!!!
Der er ingen grænser og intet, der er for fjollet. Skriv jeres foreslag i kommentarerne, så samler jeg de forslag, der er flest af og de bedste forslag og laver en afstemning ud af det.

I skal simpelthen foreslå det, som I synes, kunne være allerfedest at læse.

17 kommentarer:

  1. Jeg synes at det skal være fantasy, men der kan også godt være lidt vampyrer, eller andre over/underjordiske væsner med.

    SvarSlet
  2. helt klart Fantasy! det er en dejlig genre :-)

    SvarSlet
  3. En blanding melem Fantasy, Humor og måske lidt kærlighed.

    SvarSlet
  4. Og Krimi. Det kunne være en god blandning.

    SvarSlet
  5. Jeg ville bestemt ikke have noget imod en blanding. Det kunne være fedt. Men hvad for en blanding:)
    Det kan jo også være fantasy blandet med noget virkelig krimi...
    Der er mange muligheder.
    Opfatter lidt at ridderhistorier ikke lige er jer LOL

    Vh Lise

    SvarSlet
  6. Jeg syntes det skal være en sjov historie, måske lidt skør. Jeg kunne godt tænke mig lidt action. En krimi lyder godt.

    SvarSlet
  7. Jeg syntes også at den gerne må være lidt skør.

    SvarSlet
  8. Meget gerne fantasy bladet med kærlighed og action.
    Helst en masse overnaturlige væsener, men ikke hovedpersonen!!!!

    SvarSlet
  9. Jeg syntes at det godt må være en blanding melem fantasy, humor, krimi og måske lidt kærlighed

    SvarSlet
  10. jeg synes fantasi ville være godt, måske med et twist af kærlighed á la jane Austen!

    men jeg synes IKKE det skal være en fantasy med masser af krig/strategi i, jeg synes det bliver ret tørt meget hurtigt.

    SvarSlet
  11. Jeg tror det ville være godt med fantasy blandet med kærlighed. Lidt ala Twilight men ik for meget. Måske også lidt ala dæmonernes by

    SvarSlet
  12. jeg er meget enig med den over mig

    SvarSlet
  13. Jeg vil ikke have noget imod fantasy, men jeg er træt af vampyrer. Det ville være langt fra originalt hvis der kom endnu en vampyrbog. Jeg synes den skal foregår i nutiden for jeg er også ret træt af den klassiske middelalderfantasy. :)

    SvarSlet
  14. Måske skal der rodes lidt i ondskaben? Hvorfor er man ond og hvad ligger bag en ond adfærd?

    SvarSlet
  15. Fantasy er der mange, der er for - og det er bestemt også en god genre. Men i stedet for at kalde det fantasy, ville jeg foreslå noget nutidigt blandet med noget overnaturligt og historisk, så der også er noget for børnene at lære.
    Hvilken aldersgruppe er tiltænkt denne bog?

    SvarSlet
  16. Der er så meget fantasylitteratur !!!! Synes det er en god ide med noget nutidigt med et historisk og overnaturligt islæt. Gerne fra en drengevinkel, der mangler gode nutidige bøger til drenge.

    SvarSlet